Ota blogin asiakkuudenhallinta haltuun!

Ammattimainen blogi hyötyy monin tavoin laadukkaasta asiakkuudenhallinta- eli CRM-järjestelmästä. Jos blogisi on ammattimaisella tasolla ja teet sen kautta esimerkiksi runsaasti kaupallista yhteistyötä erilaisten yritysten kautta, kannattaa harkita CRM-järjestelmän käyttöönottoa. Kerromme tässä artikkelissa miksi ja miten tällaisen blogin kannattaa ottaa CRM haltuun.

Mitä asiakkuudenhallinta tarkoittaa?

Asiakkuudenhallinta tarkoittaa kaikkia niitä toimia, joiden avulla yritys, kuten ammattimainen blogi, pyrkii huolehtimaan asiakkaistaan. Asiakkuudenhallinnasta käytetään usein lyhennettä CRM, joka tulee englanninkielisistä sanoista customer relationship management. Tätä tehtävää varten on luotu erilaisia teknisiä järjestelmiä, joista kannattaa valita yksi. Näistä järjestelmistä puhutaan usein CRM-järjestelminä.

Mistä asiakkuudenhallintajärjestelmä blogille?

Lime Technologies tarjoaa laadukkaita asiakkuudenhallinta- eli CRM-järjestelmiä, jotka sopivat myös ammattimaisen blogin käyttöön. Lime Technologiesin CRM-vaihtoehtoihin kannattaa tutustua sen omilla verkkosivuilla. Ota siis selvää, kuinka Lime Technologies voi auttaa sinua varmistamaan, että blogisi asiakkuudenhallinta on ajan tasalla. Kun CRM-asiat saa hoidettua näppärästi ja nopeasti netin kautta, säästää bloggaaja arvokasta aikaa ja omia voimavarojaan. Aikaa ja voimavaroja säästyy jatkossa entistäkin enemmän, kun CRM-järjestelmä on asennettu ja kun se on otettu käyttöön.

Miksi asiakkuudenhallinta on blogille tärkeää?

Ammattimaisesti ylläpidettävän blogin on tärkeää pitää asiakkaistaan – niin maksavista yhteistyökumppaneista kuin blogia maksutta lukevista lukijoistakin! Kun blogi alkaa siirtyä ammattilaisten kastiin ja kun sen yhteistyöverkostot alkavat monipuolistua, tulee asiakkuudenhallinnasta entistä vaikeampaa ilman asianmukaista CRM-järjestelmää.

Kun CRM on kunnossa, pysyvät blogin asiakkaat entistä tyytyväisempinä. He kokevat saavansa asiantuntevaa ja juuri heille räätälöityä asiakaspalvelua ja heistä tulee todennäköisesti blogin uskollisia ja pitkäikäisiä asiakkaita. Blogille tämä on tärkeää, olipa kyse sitten maksavasta asiakkaasta tai blogin lukijasta! Vaikka lukijat eivät yleensä maksakaan blogin lukemisesta mitään, on bloggaajan silti tärkeää tuntea heidän arvonsa. Ilman uskollisia lukijoita blogin on nimittäin vaikeaa löytää laadukkaita maksullisia yhteistöitä, sillä ilman tätä verkostoa yritysten on vaikeaa nähdä blogia varteenotettavana yhteistyökumppanina. Kun blogilla on paljon lukijoita, tarjoaa se sen sijaan loistavan markkinapaikan blogin genren tuotteita tai palveluita tarjoaville yrityksille.

CRM pitää blogin asiakastiedot näppärästi käden ulottuvilla yhdessä paikassa. Näin bloggaaja tai hänen assistenttinsa löytää tiedot nopeasti ja näppärästi ilman ylimääräistä sähellystä ja kykenee näin palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin ja nopeammin. Tämä lisää asiakastyytyväisyyttä ratkaisevan paljon ja on blogille merkittävä kilpailuvaltti. Olet ehkä jo kuullutkin siitä, kuinka yritykset ovat kokeneet tietyt bloggaajat diivaileviksi ja heidän kanssaan tehdyn yhteistyön vaikeaksi. Et varmastikaan halua joutua itse tähän joukkoon, joten valjasta CRM varmistamaan, että asiakkaasi pysyvät tyytyväisinä!

Bloggaajan elämä ei ole aina ruusuilla tanssimista ja elämä saattaa tuntua yllättävän kiireiseltä. Tavallisen tallaajan on vaikea uskoa, kuinka paljon aikaa ja vaivaa laadukkaan postauksen kirjoittaminen ja kuvien työstäminen vaatii ja kuinka kurinalaista ammattimaisen bloggaajan elämä on. Bloggaajan työn aliarviointi voi jopa masentaa bloggaamisella elantonsa ansaitsevan mielipidevaikuttajan mieltä. CRM auttaa pitämään bloggaajan käytännön asiat järjestyksessä ja kulissit pystyssä ja joissakin tapauksissa kannattaa harkita avustajan palkkaamista suodattamaan kaikista törkeimmät kommentit pois blogista ja bloggaajan silmistä!